LRL F1 - 7 sezona noslēgusies un čempioni noskaidroti.
Latvia Racing League F1 7.sezona ir noslēgusies un abu divīziju čempioni ir noskaidroti.
Šajā sezonā 1.divīzijā savu otro čempiona titulu pēc kārtas ieguva Rihards Sproģis, kurš pārstāvēja Aston Martin komandu, kura bija konstruktora kausa ieguvēji. Lai arī sezonas sākumā likās, ka Aston Martin komandai būs viegls ceļš uz konstruktora kausu, tad nemaz tik viegli nebija, jo AlphaTauri komandas braucēji ilgu laiku bija turpat aizmugurē par dažu punktu starpību un pat līdz pēdējam posmas centās Aston Martin komandai atņemt konstruktora kausu.
Kā 1.divīzijās braucējam Rihardam Sproģim gājis šajā sezonā?
Sezonas sākums iesācies priekš Sproģa bija ideāli, jo jau pirmajā Meksikas sacīkstē viņš izcīnija uzvaru, kur arī uzstādija ātrāko apļa laiku un uzsāka sezonu ar 26 punktiem.
Lai arī nākamajā posmā Ažerbaidžanas trasē Sproģim neizdevās tikt pie kārtoā ātrākā apļa, tas tomēr viņam neliedza atkal kāpt uz augstākā pjedestāla un ieņemt pirmo vietu.
Tajā momentā jau apkārt sāka skanēt baumas, ka tieši Sproģis šosezon varētu lauzt vairākus LRL F1 rekordus un ierakstīt savu uzvārdu LRL vēsturē.
Nākamais posms Silverstone un jau atkal Sproģis dominē un uzstādā ātrāko apli sacīkstē un finišē pirmajā vietā. Vai jauns rekords tiks sasniegts?
Jā, tas tiks izdarīts. Rihards Sproģis turpināja rādīt lieliskas sacīkstes un arī, ja pieļāva nelielas kļūdas tas viņam neliedza atcīnīties atpakaļ līdz pirmajai pozīcijai.
Tieši viņš Singapūras sacīkstē finišējot atkal pirmajā vietā, laboja LRL F1 rekordu "Viss vairāk uzvaras pēc kārtas vienas sezonas ietvaros". Viņš apsteidza Jāni Rāceni un ierindoja sevi pirmajā vietā ar 9 uzvarām pēc kārtas. Vai šo rekordu varēja viņš papildināt? Tas būtu ļoti interesants jautājums, bet to mēs nekādīgi nenoskaidrosim, jo diemžēl pēc Singapūras posma, Sproģim radās tehniskas problēmas ar pedāļiem un nācās izlaist divus posmus.
Apkārt cilvēki runā ka viņš spētu sasniegt maksimālo uzvaru skaitu, citi atkal spriedelē ka kāds tomēr no braucējiem spētu viņam pabojāt šo gājienu.
Savu 7.sezonu Rihards Sproģis pabeidza ar 328 punktiem ierindojot sevi pirmajā vietā un no otrās vietas atraujoties par 128 punktiem.
Tikmēr viņa pārstāvētā komanda Aston Martin uzvarēja konstruktora kausu ar 32 punktu pārsvaru pār AlphaTauri komandu.
Kā 2.divīzijās braucējam Deividam Olbačevskim gājis šajā sezonā?
Šajā sezonā 2.divīzijas čempions arī tika noskaidrots jau nedaudz ātrāk kā pirms Abu Dhabi posma. Jau otro čempiona titulu pēc kārtas 2.divīzijā izcīnijis neviens cits kā Deivids Olbačevskis, kurš šajā sezonā tieši tāpat kā Sproģis bija pārstāvējis Aston Martin komandu kopā ar savu komandas biedru Robertu Rubeni. Smieklīga sakritība, divi čempioni dažādās divīzijās brauc Aston Martin komandā, bet viss interesantākais ka arī 2.divīzijas konstruktora kausa ieguvēji ir tieši Aston Martin komanda.
Sākoties sezonai runas par to, kurš tad varētu būt 2.divīzijas čempions bija visnotaļ dažādas. Tajā momentā nebija tik liela iespēja, ka tas atkal varētu būt Deivids Olbačevskis, jo konkurence sezonas pieteikumos bija milzīga un braucēji parādija to, ka var būt ļoti ātri un cīnīties par čempiona titulu.
Pirmajā sacīkstē Olbačevskis veiksmīgi finišē pirmajā vietā uzstādot ātrāko apli un arī uzsākot sezonu ar viss lielāko punktu skaitu.
Lai arī sezonas pirmā sacīkste bija lieliska, tad čempions otrajā sacīkstē nespēja aizsniegties līdz uzvarai un palika otrajā vietā, tieši aiz Gata Miķelsona, kurš arī varēja cīnīties un būt čempions šajā sezonā, tieši tāpat kā Jakovļevs un Rubenis, bet diemžēl neveiksmes un stabilitāte sacīkstes laikā nebija viņu pusē.
Tieši šīs kļūdas ko pieļava citi braucēji izmantoja Olbačevskis un arī trešajā sacīkstē, Silverstone posmā ierindojās otrajā vietā aiz Jakovļeva.
Jūs noteikti jautāsiet, bet kā Olbačevskim sanāca izcīnīt šo titulu, ja viņš nebija tik ātrs kā Sproģis un reti kāpa uz pirmā pjedestāla?
Viss slēpās "stabilitātē" ko Olbačevskis rādija sacīkstē. Viņš vienozīmīgi nebija ātrākais braucējs pēc kvalifikācijas rezultātiem visā sezonā, kā arī atrodoties uz trases viņam nebija tik daudz ātrāko apļu, kas pierāda to, ka ātrums nebija noteicošais.
Olbačevskim visas sezonas garumā bija lieliska stabilitātē, viņš varbūt bija lēnāks par citiem braucējiem, bet pieļāva ļoti maz kļūdas un reti ieguva soda sekundes, kas viņam varētu maksāt daudz sacīkstei beidzoties.
Kā arī pirmās vietas ieguvēji bieži mainijās katrā posmā, kas viņam ļāva attālināties, jo viņš stabili bija ja ne pirmajā vietā, tad otrajā katru nākamo sacīksti, kamēr citi braucēji nespēja tik stabili braukt pa TOP3 vietām.
Pirmā uzvara meksikā un pēctam četras sacīkstes pēc kārtas, kur ierindojās 2.vietā. Tā ir ļoti lieliska stabilitāte, kas pierādijās un atmaksājās ar čempiona titula iegūšanu.
Vienīgā sacīkste, kur Olbačevskis netika pie punktiem bija USA posmā, kur priekšpēdējā posmā tika lielā sadursmē ar Red Bull komandas braucēju Vīksnu un Mercedes komandas braucēju Baronu, kas viņam lika finišēt tikai 15.vietā.
Sezonu Olbačevskis noslēdza 1.vietā un tuvākais viņa konkurents bija komandas biedrs Roberts Rubenis, kurš atpalika no čempiona par 33 punktiem.
Tikmēr viņu abu pārstāvēta Aston Martin komanda šosezon dominēja 2.divīzijā un ar 413 punktiem ierindojās 1.vietā, nodrošinot sev fantastisku konstruktora kausa iegūšanu. Tuvākā komanda bija McLaren, kas no Aston Martin komandas atpalika par 194 punktiem.
Vai mēs šo abus braucējus turpināsim redzēt ar tik lieliskiem sniegumiem turpmākajās sezonas un vai viņi varēs turpināt savu gājienu pēc nākamajiem čempiona tituliem, to mēs tikai varam spriedelēt. Bet vienozīmīgi šie abi braucēji nav gatavi apstāties un vēlas izcīnīt vairāk čempiona titulus LRL F1 sezonās.
Novēlēsim viņiem veiksmi tieši tādu pašu kā visiem citiem dalībniekiem un tiksimies jau 8.sezonā.