Rihards Sproģis izrauj uzvaru Kanādā, Šleija atkal kļūdās.
Atkal klāt jauna sacīkšu diena pēc garās nedēļas atpūtas – Kanādas Lielās balvas izcīņa. Fani gaida sīvas cīņas. Kā vienmēr pirmdienās cīnās pirmās divīzijas braucēji. Laikapstākļi jauki un saulaini, bez lietus iejaukšānās.
Kvalifikācijas pirmā kārta pagāja mierīgi, bet rezerves pilotam Baranovam tā beidzās ar iebraukšanu sienā uzreiz pēc pitu izejas. Sacīkšu braucēji metās ātri uzrādīt pēc iespējas ātrākus apļa laikus, lai uzreiz jau mēģinātu nodrošināt vietu nākamajā kārtā, bet tas nezidevās Krasovskim(P20), Baranovam(P19), Libekam(P18), Miķelsonam(P17) un Ķirsim(P16).
Otrajā kārtā jau parādās lielāka intriga par top 10, kur pēc pirmajiem mēģinājumiem uzrādīt apļa laiku, 6.-12. vieta bija vienas sekundes desmitdaļas atstatumā. Pēdējā mēģinājumā dažiem pilotiem neizdevās uzlabot laikus un otrajā kvalifikācijas kārtā izstājās – Strazdiņš(P15), Ribaks (P14), Zvaigzne(P13), Gašpuitis(P12) un Melkins(P11).
Trešajā kārtā piloti bez liekiem starpatgadījumiem, izņemot Lotāra Šleijas saslīdēšanu pirmajā ātrajā aplī, cīnijās par Pole Position un to pēc ātrākā laika uzstādīšanas ieguva Rihards Sproģis, bet spēlei bija citi nodomi un sodīja braucēju ar 5 starta vietu sodu par neatļautu cita braucēja bloķēšanu, līdz ar ko uz pole nonāca Kudlis, P2 Šleija, P3 Gobiņš.
Sacīkstē bija savilkušies mākoņi, bet lietus neatnāca. Starts ļoti labi padevās Kudlim, no pole ātri tiekot prom no sāncenšiem, bet aiz muguras notika daudz cīņas riepu riepā, kuras beidzās bez avārijām. Tālāk jau notika cīņa par palikšanu DRS, jeb latviski – Gaisa pretestības samazināšanas sistēma(GPSS), zonā un palikšanu trases robežās, jo Kanādā ar to braucējiem bija lielas problēmas – sacīkstes vidusdaļā gandrīz puse braucēji bija ieguvuši sodus.
7. aplī manāmi zaudējot saķeri ar asfaltu, dilstot vidējā sastāva riepām, Baranovs sāk pazaudēt vietas, kuras ieguvis startā un 3. līkuma izejā Alfa Romeo braucējs ar priekšējo riepu pieskārās Melkina Wiliams formulas aizmugurējam ritenim, kā rezultātā, jau tā ne tik labi iesākušais Wiliams braucējs, zaudē kontroli un izslīd, pēc kā dodas pitos. Tikmēr pirmajai pozīcijai lēni, bet pacietīgi tuvojās Sproģis un apdzenot Kudli tur arī nonāk. 16. aplī sākās pirmie plānotie pitstopi un 18. aplī pitos dodas Kudlis, kurš gan ātri pēc pitstopa iegūst 3 sekunžu sodu, bet Sproģis paliek ārā un īsi pēc tam avarē Libeks, kas izraisa drošības mašīnu. Šis ļoti palīdz Sproģim, dodot brīvu pitstopu. Pitos dodas arī Vītols, bet iegūst nevajadzīgu 5 sekunžu sodu par ātruma pārsniegšanu pitos, kas atviegloja izredzes Sproģim atkal izcīnīt uzvaru.
Sacīkste atsākās ar sīvām cīņam no 3.-9. vietai, Šleija nesadalīja trasi ar Kalenski un ierāva abu cīņā Dambrovu. Šleija pēc kontaktiem saslīdēja pilnībā un atkrita uz beigām. 31. aplī trasē bija virtuālās drošības mašīnas periods, kurš daudziem braucējiem patraucēja pacīnīties par augstākām vietām. Ļoti labi sacīksti aizvadīja Gašpuitis, kurš no 12. vietas sākumā izcīnija 5. vietu pavisam nedaudz atpaliek no 4. vietā palikušajam Rācenim. Sacīkstes uzvaru un Kanādas Lielo balvu izcīnija Rihards Sproģis aiz sevis atstājot Kudli un Alfredsonu.
Tiekamies rīt plkst. 20:00 LRL Twitch tiešraidē, kur par Kanādas Lielo balvu cīnīsies otrās divīzijas piloti!
Autors: Rihards Baranovs 23.10.2023.