Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot sesiju vai nospiežot pogu “Piekrītu”, Jūs apstiprināt, ka piekrītat izmantot sīkdatnes.

LRL F1 - 9 sezonas Silverstonas un Bahreinas apskats. 

LRL F1 - 9 sezonas Silverstonas un Bahreinas apskats. 

MIRACUDA MIRACUDA Sep 21, 2023
F1

Jau 11 septembrī LRL F1 braucēji uzsāka 9. sezonu un cīņu par čempiona titulu. Šajā sezonā aizvadīsim kopā 15 posmus, kā jau daudzi spriedelēja, tad šo sezonu varētu nosaukt par "STREET CIRCUIT SEASON" jeb ielas trašu sezonu. Jo šajā sezonā mums kalendārs sastāv no ļoti interesantām trasēm, kā ,piemēram, Singapūra, Monako, Kanāda, Austrālija u.t.t

Sezonas pirmais posms abām divīzijām bija Silverstonas trasē, kur arī 2 divīzijas braucēji izbaudīja ļoti stipru lietu jau savā pirmajā posmā.

1 DIVĪZIJA - Silverstona
Silverstonas trasē 1 divīzija uzsāka savu sezonu sausos laikapstākļos, bet sacīkstes gaitā arī viņus piemeklēja slapjie laikapstākļi.
Vienozīmigi sacīkstes sākums skatītājiem sagādāja lielu intrigu, jo Rihardam Sproģim neizdevās jau pašā sākumā tikt projām tik ātri no saviem konkurentiem, un vairākus apļus nācās viņam cīnīties par savu līdera pozīciju ar Aston Martin komandas braucēju Jāni Rāceni.
Turpat netālu aizmugurē arī atradās pagājušās sezonas čempions McLaren komandas braucējs Lotārs Šleija, kurš šajā trasē bija pietiekami ātrs kamēr trasē vēl nebija parādijies lietus.
Visi šie braucēji pirmajos apļos parādija ļoti interesantas cīņas tieši cīnoties par līdera pozīciju.
Noteikti arī šajā sacīkstē jāuzteic Kristers Kudlis, kurš šajā sezonā ir jaunpienācējs un aizvadīja tikai savu pirmo sacīksti LRL. Jau savā debijas sacīkstē viņš spēja kvalificēties TOP5, lai arī sacīkste likās tik ļoti izdevusies un veiksmīga, daudzi jau cerēja ka Kudlis spēs tikt uz pjedestāla, kas arī bija iespējams. Bet diemžēl paša kļūdas dēļ viņš šo iespēju palaida garām izslīdot un zaudējot vairākas pozīcijas, kā arī cīņu par pjedestālu.
Lai arī drošības automašīna šajā sacīkstē neizbrauca uz trases, tāpat diemžēl viens no Haas komandas pārstāvjiem savu sacīksti nespēja nobraukt līdz galam. Pašā sacīkstes sākumā Haas komandas braucējs Rinalds Vītols diemžēl pēc kontakta izstājas no sacīkstes un paliekot tikai vien 20 pozīcijā.
Iespējams daudzi cerēja ka tieši uznākot lietum, cīņas parādīsies daudz vairāk un būs pozīciju maiņas, bet pienākot sliktajiem laikapstākļiem jau 14 aplī, visas cīņas par pozīcijām lēnām sāka pazust un braucēji centās nepārforsējot tikt līdz sacīkstes beigām, saglabājot savas esošās pozīcijas.
Sacīkstes noslēguma beigās arī AlphaTauri komandas braucējs Agnis Krasovskis nespēja finišēt un izstājās no sacīkstes pēc sadursmes ar trases barjeru.
Un pirmajā posmā triumfē Rihards Sproģis, otrajā vietā paliek Jānis Rācenis, bet trijnieku noslēdz Lotārs Šleija.

2 DIVĪZIJA - Silverstona
Tikmēr 2 divīzijas braucējiem Silverstona posms bija jāpavada pārsvarā uz slapjā laika riepām. Jau kvalifikācijai iesākoties tika ziņots ka lietus varētu parādīties pēc dažām minūtēm, un vairāki braucēji nepaspēja izmantot sausā laika iespējas, lai uzstādītu pirmo apli ar SOFT riepām, kas liedza viņiem piedalīties otrajā kvalifikācijā.
Trešai kvalifikācijai noslēdzoties no pirmās starta pozīcijas startē Williams komandas braucējs Ričards Rancāns, kurš bija pārāks par visiem kvalifikācijā. Otrajā pozīcijā Elvis Dambrovs, kurš šosezon ir rezervista lomā, bet trešajā pozīcijā Aston Martin komandas braucējs Gints Barons.
Sacīkstes sākums pilnīgi slapjā trasē, kas nozīmē ka braucēji sāks uz WET riepām, jeb slapjā laika riepām. Piecas gaismas izslēdzas un sacīkste ir sākusies, lielisks starts Ričardam Rancānam, kurš nepazaudē savu līdera pozīciju, tikmēr Elvim Dambrovam ar uzsākšanu nav paveicies un jau pirmajā līkumā garām tiek, Aston Martin komandas pārstāvis Gints Barons.
Sacīkstes temps paliek nemainīgs vairākus apļus, jo trase patiešām ir pilna ar peļķēm un braucēji necenšas lieki riskēt, kas nozīmē ka pozīciju maiņas nav tik biežas kā bija redzams 1 divīzijas sacīkstē.
11 aplis un trasē iznāk drošības automašīna, kas ļauj vairākiem braucējiem izmantot pitstop iespēju, tomēr stratēģijas ir ļoti atšķirīgas, vairāki braucēji uzliek jaunas WET riepas, bet daudzi jau pāriet uz INTERMEDIATE riepām paklausto savus inženierus, ka tuvākajā laikā lietus varētu mazināties.
Un jau 15 aplī atsākas sacīkste, un vairāki braucēji ir veiksmīgi izpildījuši stratēģiju, jo kamēr trasē atradās drošības automašīna, tikmēr lietus lēnām sāka rimties un jau 15 aplī vairs lietus lāses uz trases nekrita. Tieši jau 15,16 aplī bija ievērojami redzams, ka INTERMEDIATE riepas strādā lieliski un jau 14 līkumā Aston Martin komandas braucējs Gints Barons tika garām, gan Ričardam Rancānam, gan Elvim Dambrovam, pārņemot līdera pozīciju.
AlphaTauri komandas braucējs Rūdolfs Bērziņš ļoti veiksmīgi izmantoja arī savas INTERMEDIATE riepas un sekoja līdzi Aston Martin formulas rīcībai un izmantoja arī savu iespēju vienā no līkumiem tikt garām Williams komandas braucējam Ričardam Rancānam.
Vai patiešām dēļ šīs WET riepu stratēģijas vairāki braucēji pazaudēja savu iespēju tikt uz pjedestāla?
Jau pienācis 21 aplis un šķīet, ka vairs nekas netiks izmainīts un pjedestālu kāpēji ir noskaidroti, bet peķšņi 22 aplī uz trases parādas drošības automašīna, kas dod lielisku iespēju vairākiem braucējiem doties uz SOFT riepām, lai mēģinātu pēc restarta tikt garām INTERMEDIATE riepām, jo trase paliek aizvien sausāka.
Braucot boksos līderis nedaudz pārforsē un pieļauj lielu kļūdu aizbrauc pārāk tālu priekšā drošības automašīnai, kas viņam atnes no FIA puses automātisku DSQ. Diemžēl Aston Martin komandas braucējs Gints Barons paliek bez punktiem šajā posmā.
Sacīkstes atsākas 25 aplī, ir palikuši tikai 2 apļi līdz sacīkstes beigām, puse no braucējiem ir uz SOFT riepām, bet puse nav riskējuši un palikuši uz veciem INTERMEDIATE riepām, kas beigās viņiem maksāja ļoti daudz un zaudēja vairākas pozīcijas.
Liels haoss pēdējā aplī, vairāki kontakti, Valbergs un Bērziņš izstājas no sacīkstes, bet Lauris Purkalītis dēļ INTERMEDIATE riepām zaudē 3.vietu pēdējos līkumos.
Sacīkstes finišs un uzvaru svin Alpine komandas braucējs Roberts Rubenis, otrajā vietā Atis Logins, bet trešajā vietā tomēr paliek Lauris Purkalītis, jo Elvis Dambrovs saņem soda sekundes, kas viņu nobīda zemāk.

1 DIVĪZIJA - Bahreina
Esam atgriezušies Bahreinas karstajā trasē un tas nozīmē, ka braucējiem būs ļoti jāpiedomā pie formulas konfigurācijām, lai viņu riepas nepārkarstu šajā trasē un nerastos grūtības līkumoas.
Lieliska kvalifikācija vairākiem braucējiem, bet arī neliels šoks par braucējiem, kuri jau izkrita pirmajā kvalifikācijas posmā. Noteikti negaidīts pavērsiens bija, ka Aston Martin komandas braucējs Emīls Pošivs nespēja tikt uz otro kvalifikāciju, tajā pašā skaitā arī Artūrs Kalenskis, Mārcis Melkins un Dāvis Strazdiņš, kuri pagājušajā sezonā rādija lieliskus sniegumus un bija vieni no TOP 10 braucējiem.
Arī šajā posmā Williams komandas braucējs Rihards Sproģis dominēja kvalifikācija un ieņēma pirmo vietu uz starta pirms sacīkstes, otrajā vietā Red Bull komandas braucējs Rolands Alfredsons, kurš bija izlaidis pirmo posmu, bet trešajā vietā Aston Martin komandas braucējs Jānis Rācenis.
Sacīkstes sākums bez lielām sadursmēm un kontaktiem, vairākas cīņas vairāku apļu garumā, bet lielākais uzsvars šajā posmā bija cīņa par 1,2,3 vietu, kur braucēji gandrīz visas sacīkstes garumā cīnijās viens ar otru.
Pirmajos 8 apļos Red Bull komandas braucējs Rolands Alfredsons neļāva tik viegli uzelpot Rihardam Sproģim un sēdēja viņam astē, kā arī vairākas DRS zonās tika garām un uz neilgu laiku ieņēma līdera pozīciju.
Ar šīm cīņa savā starpā un laiku zaudēšanu, tika dota lieliska iespēja pietuvoties pārējiem braucējiem līdz līderiem.
Jau 10 aplī Alfredsonam sagādāja problēmas ar formulas nokontrolēšanu un neslīdēšanu līkumos, jo braucējam riepu spiedieni bija nedaudz lielāki nekā citiem braucējiem, kas lika pārkarsēt riepu temperatūru, kas sagādāja lielās problēmas līkumos un lika zaudēt intervālu starp sevi un Rihardu Sproģi.
Dēļ savām kļūdām Alfredsons arī zaudēja pozīciju jau Kristeram Kudlim, kurš viņu apsteidza 11 aplī.
Negaidīti vienā no līkumiem Rihards Sproģis saņem 3 soda sekundes, kas dot lielas cerības citiem braucējiem pacīnīties par pirmo pozīciju un atņemt Sproģim otro uzvaru pēc kārtas šajā posmā.
Lai arī vienu brīdi likās ka tas nebūs tāpat iespējams, bet tad pēkšņi trasē iznāk drošības automašīna 22 aplī un viss apgriežas pretēji pret Rihardu Sproģi, vairāki braucēji dodas boksos, lai uzliktu jaunas SOFT riepas, bet daudzi paliek uz vecām MEDIUM un HARD riepām, tikai pretendējot uz trases pozīciju pēc drošības automašīnas došanos boksos.
26 aplī drošības automašīna dodas boksos un sacīkstes var atsākties, daudz cīņas jau pirmajā taisnē uz starta/finiša līnijas, vairākas pozīcijas maiņas, Rihards Sproģis no 6 pozīcijas pēc pirmā līkuma jau atgūsta līdz 3 pozīcijai, pateicoties savām jaunajām SOFT riepām, daudz kontakti starp braucējiem, salauzti antispārni, kas neļauj iegūt pietiekami labu ātrumu un precizitāti līkumos.
29 aplis Rihards Sproģis ir līdera pozīcijā, bet Kristers Kudlis turpat aizmugurē tikai ar 0.300 intervālu, kas šobrīd viņam atnes iespēju izcīnīt savu pirmo uzvaru F1 LRL sacīkstē jau otrajā posmā.
Sacīkstei beidzoties uzvaru svin Kristers Kudlis, otrajā pozīcijā paliek Rihards Sproģis, bet trešajā Rolands Alfredsons. Bet pēc sodu izskatīšanas un tiesneša lēmuma paziņošanas notiek pozīcijas maiņas un Rihards Sproģis nokrīt līdz 9 pozīcijai, bet Rolands Alfredsons pakāpjas uz otro vietu.

2 DIVĪZIJA - Bahreina
Jau nākamajā dienā esam atpakaļ Bahreinas trasē, kur savu otro posmu aizvada 2 divīzijas braucēji, likmes ir dažādas, kurš varētu svinēt uzvaru šajā trasē. Vairāki braucēji pirms posma apstiprināja, ka viņu izredzes tikt uz pjedestāla ir samērā mazas, jo šī trase nav no tām vieglākajā tikai dēļ dažu līkuma īpatnībām. Sākoties arī kvalifikācijai jau bija redzams ļoti labi, ka šodienas uzvarētājs varētu arī būt braucējs, kurš spēj būt stabils, bet varbūt ne tik ļoti ātrs kā citi.
Sākoties pēdējai kvalifikācijai sākumā ātrāko apli uzstāda Roberts Rubenis, kurš noturās ļoti ilgi pirmajā pozīcijā, bet kvalifikācijas beigās rezervists Gatis Miķelsons viņu spēj pārspēt un ierindo sevi uz pirmo starta pozīciju sacīkstē, otrais paliek Roberts Rubenis, bet trešais paliek Mārcis Vīksna.
Sacīkstes sākums vairāku pozīciju maiņas, un jau otrajā aplī izsaukta virtuāla drošības automašīna, jo Martins Ošmanis jau savā otrajā posmā atkal izstājies no sacīkstes, kas noteikti nav pātikami uzsākot savu pirmo sezonu tieši F1.
Arī Robertam Rubenim nav bijis tik veiksmīgs sacīsktes sākums un jau 3 aplī viņš atrodas 15 pozīcijā dēļ kontaktiem sacīkstes sākumā. Vairākas kļūdas no braucējiem vairākus apļus pēc kātas, arī sacīkstes līderis Gatis Miķelsons pieļau lielu kļūdu otrajā līkumā un izslīd ārpus trases, liekot viņam zaudēt 8 pozīcijas.
Lieliska iespēja Alfa Romeo komandas braucējam Mārcim Vīksnam pārņemt sacīkstes līdera pozīciju un mēģināt jau šajā posmā svinēt uzvaru, bet vēl priekšā 24 apļi.
Vairāku apļu garumā bija redzams, ka šī trase kļūdas nepiedod un braucēji izslīdot ārpus trases zaudē ļoti ātri savas iegūtas pozīcijas, kuras vēlāk ir grūti atgūt.
Jau 6 aplī notiek līdera pozīciju maiņas, vienā brīdi rezervists Madars Zvaigzne tiek garām Mārcim Vīksnam pēc DRS taisnes pirmajos līkumos, un to papildus izmanto Red Bull komandas braucējs Gatis Straubergs, cik neveiksmīgi Alfa Romeo komandas braucējam zaudējot divas pozīcijas vienā līkumā. Bet jau nākamajā DRS taisnē Vīksna atcīna vienu pozīciju.
8 aplī Gatis Straubergs atrod lielisku ātrumu, saliek kopā lielisku apli un spēj pietuvoties Madaram Zvaigznem tik tuvu, lai jau iebraucot 9 aplī, pirmajā DRS taisnē tiktu garām un ieņemtu pirmo reizi savā F1 karjera līdera pozīciju.
Vairāku apļu garumā arī cīņa starp Baronu, Ēriku Loginu un Gati Miķelsonu, kur bez kontaktiem neiztikt, kas beigās padara šīs cīņas vairs ne tik skatāmas.
16 aplī Vīksna spēj atgūt līdera pozīciju un atstāj Straubergu sev aiz muguras, Zvaigzne atrodas trešajā vietā, bet ar nopelnītām 3 soda sekundēm, kas viņam var atņemt iespēju cīnīties par uzvaru šajā sacīkstē.
21 aplis Ēriks Logins pieļauj lielu kļūdu un ieslīdz Gata Miķelsona formulā izspiežot viņu ārpus trases, šo momentu izmanto Gints Barons un iegūst vienu pozīciju, kuru nespēj ilgi noturēt, jo jau 21 apļa pēdējā līkumā Gatis Miķelsons kļūdas bremzēšanā un ietriecas Aston Martin formulas aizmugurē liekot viņam pilnībā izslīdēt un zaudēt veselas 5 pozīcijas.
No 21-26 aplim Vīksa perfekti notur savu pirmo pozīciju, bet Straubergs nav gatavs piekāpties un turpat sēž viņam aizmugurē gaidot savu lielisko iespēju. Arī drošības automašīna vairs šajā sacīkstē nevar iznākt, tas nozīmē ka šodien iztiksim bez drošības automašīnas iesaistīšanās sacīkstē.
28 aplis un Straubergs ir sataupījis pietiekami bateriju, lai jau pirmajā DRS taisnē, pirmajā līkumā veiktu apdzīšanu un pārņemtu atpakaļ līdera pozīciju, kas viņam arī izdodas perfekti, jo turpat Madars Zvaigzne cenšoties arī uzreiz tikt garām, nedaudz patraucē Alfa Romeo komandas braucējam un dod iespēju Straubergam atrauties.
29 aplis un pēdējā iespēja kaut ko vēl mainīt, Straubergs jau atrāvies gandrīz 2 sekundes no aizmugurējiem braucējiem, bet Vīksna un Zvaigzne vēljoprojām vairākus līkumus iet cīņā. Pēdējais līkums un finiša taisne, kuru pirmais šķērso Gatis Straubergs, un pēdējā līkumā ar lielisku izeju arī Mārcis Vīksna tiek garām Madaram Zvaigznem un iegūst otro vietu, tikmēr Madars Zvaigzne paliek trešajā vietā.

 

1 DIVĪZIJAS - KOPVĒRTĒJUMS

2 DIVĪZIJAS - KOPVĒRTĒJUMS

 

Lieliskas cīņas gan Silverstonas, gan Bahreinas posmos, kur vairāki braucēji pirmo reizi savā F1 karjerā nopelnīja savus pirmos punktus, pirmās uzvaras un no skatītājiem saņēma labākā braucēja statusu.
Šī sezona solās būt ļoti interesanta un noteikti turpinājums būs vēl iespaidīgāks, tāpēc nekur nepazūdiet un palieciet ar mums un tiekamies jau nākamajās sacīkstēs, kas norisināsies 25-26 septembrī Katāras trasē.

Dalies sociālajos tīklos:

0 komentāri

Atstāj komentāru

Uzmanību!

Tev ir jābūt reģistrētam lietotājam, lai varētu pievienot komentāru.